Nieuws

Blijf op de hoogte met de nieuwsflits van toegepaste gerontologie

Campagne deeltijdstuderen

Samen met een groot aantal andere hogescholen is Fontys afgelopen week gestart met de gezamenlijke deeltijdcampagne: “Heel veel in deeltijd. Samen zetten we deeltijdonderwijs op HBO-niveau verder op de kaart.

De campagne borduurt voort op de campagne van vorig jaar en richt zich vooral op professionals tussen de 25 en 55 jaar, met een
zwaartepunt tussen 35-45 jaar. We segmenteren in deze campagne niet op leeftijd, maar op basis van motivatie en gedrag waarbij we de sub-groepen switchers, verdiepers en doorstromers onderscheiden. In de campagne zetten we daarom niet specifiek opleidingsaanbod of usp’s van de hogescholen voorop, maar richten we ons op de redenen (motivaties) die mensen hebben om te gaan studeren en laten we zien dat we de twijfels die ze hebben kennen. Zo maken we een campagne die dichtbij komt en mensen echt motiveert zich te verdiepen in het aanbod van hogescholen.

Afgestudeerden als ambassadeurs
Geen marketingstrategie kan op tegen een eerlijk verhaal van iemand in dezelfde situatie als jij. Afgestudeerden zijn hét visitekaartje van de Hogescholen. Wat heeft een deeltijdstudie hen opgeleverd? Waar liepen ze tegenaan? Hoe combineerden ze studie, werk en privé? Wat hebben ze nu aan hun opleiding? Echte afgestudeerden vertellen hun verhaal. Deze verhalen geven nieuwe deelnemers een helder beeld en inspireren mensen met een deeltijdwens nu toch de stap te nemen om te gaan studeren.

Inspirerende content met een duidelijk handelingsperspectief
De keuze voor een vervolgopleiding wordt niet van de ene op de andere dag gemaakt. Een potentiele student doorloopt verschillende fases in zijn keuzeproces. Van de erkenning van de behoefte ‘ja, ik wil een opleiding volgen’ tot de definitieve beslissing ‘ik ga me inschrijven bij een hogeschool’. In deze campagne willen we mensen vooral inspireren in de eerste fases, van eerste interesse tot en met het zoeken van informatie op een pagina van een specifieke hogeschool.
In de campagne zenden we niet met ‘one size fits all’ banners, maar bieden we content die aansluit op specifieke behoeftes in de eerste fases. Elke campagne-uiting heeft een eigen call-to-action en biedt daarmee een passend handelingsperspectief.

Campagne
Vorige week is de landelijke campagne Héél veel in deeltijd gestart. Naast een website met het aanbod van deeltijdonderwijs aan hogescholen in Nederland, kom je de campagne tegen op Facebook en Instragram. Op het YouTube kanaal kom je de video's met ervaringen van studenten tegen.

Meer lezen? Kijk hier voor meer info.

Ben je nieuwsgierig naar het deeltijdaanbod dat wij binnen Fontys op de diverse locaties aanbieden? Kom dan naar de open avond op 5 juni